Monday, November 24, 2008

Life in Paris

Zdravím čtenáře. Dneska se taky trochu pochlubím. Su v Paříži. Kurzy na Université Dauphine svou kvalitou, zajímavostí i náročností pokrývají celý spektrum (3D). Asi jsem měl šťastnou ruku při výběru a teď jsem o něco chytřejší a vím na který klást důraz. Na tomto blogu se pokusím zachovat důstojnost, a proto nabídnu popis jen důstojných akcí. Tedy žádná škola, žádná auberge.


Chambre de Commerce et d'industrie

Překládal jsem na FR-CZ Technologickém Fóru organizované Českou ambasádou a francouzskou Komorou obchodu a průmyslu. Business-to_Business schůzky mezi českými výrobci a francouzskými potenciálními odběrateli. Největší zájem byl o spolupráci a dodávky v leteckém průmyslu.


Etudiants à l'Ambassade tchèque à Paris

U příležitosti 17.listopadu jsem navštívil jsem Českou ambasádu v Paříži. Jednou jsem tam už byl při organizaci toho fóra asi měsíc předtím, to jsme ji prolezli trochu důkladněji. Terasa vrchního patra pár kroků od Eiffelovky opravdu není špatná.


Centre Tchèque

Pátek večer patří Českýmu centru, kde se slezou všichni Češi nebo Čechofilové z celé Paříže. Mluví se z 65% česky, pije český Budvar, ale francouzský víno. S tím vínem musíme něco udělat. Několik francouzů už mi říkalo, že nejlepší vína jsou z Jižní Moravy a dožadujou se českýho vína v tomhletom centru. Vysvětluju jim to tím, že většina lidí, kteří to tam mají na starosti jsou z Čech a ne z Moravy. Proto si k českýmu vínu nevypěstovali kladný vztah.

No comments: